چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

آرشیو مهر ماه 1401

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله دندانپزشکی ایران دنتال و بررسی عوارض قورت دادن سنگ لوزه

۱۰ بازديد


دندانهای شیری در 6 ماه ابتدای زندگی رشد کرده، و اولین دندان شیری در سن 6 یا 7 سالگی شروع به افتادن میکند. دندانپزشکی اطفال باید چه شرایطی را برای کودکان فراهم کند؟ رفتار دندانپزشک با کودک اهمیت زیادی دارد. دندانپزشک باید تعامل زیادی با کودک داشته و سعی کند امنیت خاطر او را فراهم نماید. لازم است با برخوردی گرم و صمیمی فضایی ایجاد کند تا کودک بتواند به او اطمینان کرده و دچار اضطراب و تشویش نشود. همچنین برخورد بقیه کارکنان کلینیک یا مطب هم بسیار مهم است. از لحظه مجله دندانپزشکی ایران دنتال ورود کودک به کلینیک باید شرایط طوری برقرار شود که کودک احساس آرامش داشته باشد. یک دندانپزشک اطفال خوب وقت کافی برای برقراری ارتباط با بیمارش صرف کرده و سعی میکند با دقت و حوصله معاینات و درمان و مشاورههای لازم را ارائه نماید. بعضی از کودکان هنگام مراجعه و اولین حضور در کلینیک دندانپزشکی به دلیل ترس و استرس رفتارهایی مانند پرخاشگری و گریه از خود بروز میدهند.
  • هنگام سرفه و عطسه جلوی بینی و دهان خود را بگیرید
  • از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید
  • برنیشر (برای برنیش نوار)
  • دندان های نیش
  • نخ دندان
  • بررسی رشد دهان و دندان کودک یا نوجوان
  • آمالگام کارور
پس حتما از مسواکی سالم و مناسب دندان های خود استفاده نمایید. در هنگام مسواک زدن، باید مسواک را روی سطح جونده دندان های خود به صورت رفت و برگشتی حرکت داده و در سطوح خارجی با زاویه ای 45 درجه نسبت به لثه خود مسواک را دست بگیرید. هرگز سطوح داخلی دندان ها را فراموش نکنید، بسیاری از افراد عادت دارند که تنها سطح خارجی و ظاهر دندان ها را مسواک بزنند. دندانها را هفتهای یکبار با جوش شیرین مسواک بزنید. مسواک زدن هفتگی با جوششیرین لکهها را پاک و دندانها را سفید میکند. از جوش شیرین در مقداری معادل خمیردندان استفاده کنید. همچنین میتوانید از نمک به عنوان خمیردندان جایگزین استفاده کنید. در هر حال حتماً نمک را بیرون بریزید تا دریافت سدیم را افزایش نداده باشید. به علاوه توصیه میکنیم در صورت حساس بودن لثهها یک روز در میان با نمک مسواک بزنید. حتما روی سطح زبان خود را نیز تمیز کنید.

دندان و دندانپزشکی چگونه است

• زمینه برای بروز عفونت بعد از جراحی بسیار بالاست، بنابراین برای جلوگیری از بروز عفونت، آنتی بیوتیک و داروهایی که دکتر تجویز کرده را تا زمان معین شده مصرف نمایید. • دو شب اول بعد از جراحی به هیچ وجه از مسواک و یا وسایل دیگر برای تمیز کردن دهان خود استفاده نکنید. • خوردن خوراکی های سفت و خیلی داغ حداقل تا روز اول کاملا ممنوع است. • اگر خونریزی حفره ی ایجاد شده بند نیامد و شدید شد، حتما به پزشک خود مراجعه کنید و از درمان های خانگی و شخصی کاملا خودداری نمایید. • یکی دیگر از مواردی که در زمینه ی همه چیز درباره جراحی دندان باید بدانید این است که بد طعم بودن و بو دادن دهان بعد از جراحی یک موضوع بسیار طبیعی است. لطفا این موضوع را کمی تحمل کنید چون بعد از چند روز خود به خود بر طرف می شود.
  • لیست تجهیزات دندانپزشکی ترمیمی
  • تورک رنچ ها
  • استفاده از پرسنل حرفه ای
  • و
  • توربین هوا (از مهمترین وسایل دندانپزشکی ترمیمی)
  • موتور ایمپلنت دست دوم
  • دریافت داروی آرامبخش به روش استنشاقی
  • قرقره کردن سرکه سیب
یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید تجهیزات و لوازم دندانپزشکی و دندانسازی در کشور شد. رمضانپور گفت: شرکت ما به عنوان صادرکننده نمونه در حوزه تجهیزات پزشکی از سوی سازمان غذا و دارو انتخاب شده است. ما در سال 2011 در بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان بهنام IDS آلمان شرکت کردیم و در سال 2016 نیز شرکتی را در این کشور به ثبت رساندیم که 10 درصد مالکیت آن متعلق به شرکت ما است. رمضانپور افزود: ما سیاستهای قیمتی محصولات شرکت را به سمتی بردیم که هزینههای تولید محصول را به جایی برسانیم که حدود یک سوم میانگین قیمت سیستمهای اروپایی و نصف میانگین قیمت سیستمهای کرهای باشد. رمضانپور از عقد قراردادهای علمی و پژوهشی این شرکت با دانشگاههای صنعتی شریف، علم و صنعت، تربیت مدرس و دانشگاه تهران خبر داد و افزود: این پروژهها به همافزایی محصولات شرکت ما کمک میکند. گفتنی است برنامه «جوانآپ» کاری مشترک از صندوق نوآوری و شکوفایی و رادیو جوان است که طی روزهای شنبه تا چهارشنبه با هدف بررسی ایدههای شرکتهای دانشبنیان و استارتآپها روی آنتن میرود.
  • ابتدا دست ها را با آب گرم مرطوب کنید
  • صندلی دندانپزشک یا تابوره
  • کاهش یا جلوگیری از بی نظمی دندانهای دائمی کودک
  • احترام به همه بیماران
  • لیست تجهیزات دندانپزشکی بی حسی
  • گوتاپرکا و منبع گرما
به این روش که کاملا یکپارچه بوده و سه دندان یعنی دو دندان پایه و یک دندان وسط به هم متصل میشوند، بریج دندان یا پل دندان گفته میشود. بریج ها از دوروکش برای دندانهای دوطرف ساخته شده و دندان ساختگی در بین این دوروکش قرار میگیرد. دندان های ساختگی در این روش از جنس طلا، آلیاژ، چینی و یا ترکیبی از این مواد میتوانند باشند. بریج ها را میتوان حمایت کننده برای دندان های طبیعی و یا ایمپلنت ها دانست. بریج جهت درمان بی دندانی نیز ساخته میشود که به این صورت با قرار گرفتن روی دندان های طرفین ناحیه بی دندنای، به شکل یک پل میتواند قسمت بی دندان را پر کند. دندانپزشک زیبایی در بسیاری از موارد از ایمپلنت استفاده میکند، مواد ایمپلنتی در ترمیم دندان استفاده میشوند و برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده به میروند. افراد مسن و یا افرادیکه دندان هایشان را زودتر از قاعده از دست میدهند، میتوانند از دندان مصنوعی استفاده کنند.

تجهیزات عکاسی دندانپزشکی

با این وجود، بعضی اوقات کارهای اورژانس دندانپزشکی مانند کانال ریشه یا کشیدن دندان نیز لازم است. بهتر است درمان های انتخابی مانند سفید کردن دندان ها و سایر روش های زیبایی باید تا بعد از زایمان به تعویق بیافتند. بهتر است در حین بارداری از این کار دندانپزشکی خودداری کنید و از قرار دادن جنین در حال رشد در معرض خطرات، حتی اگر حداقل باشد، خودداری کنید. داروهایی که در کارهای دندانپزشکی در بارداری استفاده می شود، ایمن هستند؟ در حال حاضر، مطالعات متناقضی در مورد عوارض جانبی احتمالی عوارض قورت دادن سنگ لوزه این داروها بر روی جنین وجود دارد. لیدوکائین رایج ترین دارو برای کارهای دندانپزشکی است. لیدوکائین (دسته B) پس از تزریق از جفت عبور می کند. در صورت نیاز به کار دندانپزشکی، مقدار داروی بی حسی که تزریق می شود باید تا حد ممکن کم باشد، اما همان میزان هم برای شما کافی است. اگر درد را تجربه کردید، درخواست داروی بی حسی کنید. 

تجهیزات یونیت دندانپزشکی

امکان اولین ویزیت دندانپزشکی پس از رویش اولین دندان های شیری کودک، یعنی در سن یک سالگی امکان پذیر می باشد. آگاهی اولیای کودک در حذف عادت هایی همچون مکیدن انگشت، خوردن پستانک، جویدن ناخن و تنفس از راه دهان به مدت طولانی، در تشویق کودکان مؤثر است. هدف متخصص دندانپزشکی کودکان پیشگیری و درمان بیماریهای دهان و دندان از دوره نوزادی تا نوجوانی می باشد. کودکان نیازمند مراقبتهای ویژه (ناتوانی ذهنی، اوتیسم، فلج مغزی و…) نیز توسط متخصصین این رشته درمان میشوند. در طی دوره ۳ ساله آموزش تخصصی ، فرد با انجام درمان های پیشرفته و تخصصی دندانپزشکی کودکان وگذراندن واحد های اختصاصی تئوری وعملی از جمله پزشکی کودکان، روانشناسی کودک ومراحل رشد روانی کودک، ارتودنسی پیشگیری ومداخله ای ، درمان کودکان نیازمند مراقبتهای خاص، درمان های دندانپزشکی تحت آرامبخشی وبیهوشی و… با ارایه مقالات تحقیقاتی مختلف و دفاع از رساله تخصصی، گواهینامه تخصصی دندانپزشک متخصص کودکان را دریافت مینماید . 5. استفاده الزامی از ماسک N95 (ماسک معمولی ایزوله نیست) جهت جلوگیری از ورود آیٔروسل به سیستم تنفسی. 7. عینک ایزوله یا شیلد ایزوله دندانپزشک و دستیار وی، بین هر بیمار باید ضدعفونی گردد (نیازی به اجرای این پروسه برای پرسنل پذیرش(تریاژ) و پرسنل بهداشتی (تنظیف) نمی باشد). 10. اولویت بر استفاده از مقنعه ضد آب نسبت به مقنعه های عادی (برای بانوان) می باشد. 11. اولویت بر استفاده از کفش های ضد آب (ترجیحا چکمه) یا استفاده از کاور های ضد آب یک بار مصرف برای کفش های عادی است. 12. اولویت بر استفاده از گان های کلاه دار یک پارچه (گان ایزوله بیمارستانی) نسبت به گان های پارچه ای (گان جراحی) مرسوم است. 13. پرسنل اداری به فردی اطلاق می گردد که در بخش درمان یا پذیرش کار نمی کند و هیچ تماسی از دور یا نزدیک با بیمار ندارد. این مرحله صرفا برای بیمارانی که قبل از مراجعه می توان با آنها در تماس بود قابل اجراست، سایر مراجعه کنندگان که بدون هماهنگی قبلی به صورت خودسرانه مراجعه می نمایند، غربالگری باید از مرحله دوم آغاز گردد.

تجهیزات لابراتوار دندانپزشکی

ضمنا عده ای از پژوهشگران معتقدند که این تومور به علت ترومای ناشی از اکلوژن در دوران حاملگی ممکن است نیز بوجود آید. این تومور معمولا بعد از ماه سوم دیده می شود ولی قبل از آن هم ممکن است دیده شود. بعد از وضع حمل غالبا اندازه آن کوچک می شود یا به طور کلی خوب می شود. عقیده ای شایع در بین مردم وجود دارد که بر اساس آن متعاقب هر زایمان یک دندان از دست می­رود. همانطور که می­دانیم بارداری هیچ تاثیر مستقیمی بر روی از دست رفتن دندان­ها ندارد. اما وجود یک سری از عوامل موجب سرعت پیشرفت بیماری حاضر یا شروع یک بیماری جدید می گردد. در واقع عوامل زیر در زنان باردار سبب افزایش پوسیدگی می شود. و سبب مراجعه زنان باردار به دندان پزشکی می شود. 1. رژیم غذایی-معمولا خانم­های باردار به مصرف پاره­ای مواد خاص منجمله نوشابه­های شیرین یا شیرینی جات و سایر مواد قندی علاقه دارند. 2. در مراحل اولیه بارداری تهوع موجب اسیدی شدن محیط دهان و افزایش فعالیت تخریبی پلاک می­گردد. 3. عدم تعادل هورمونال نیز عامل دیگر شیوع پوسیدگی در زنان باردار است. 5. برداشتن کلسیم از استخوانها تا حدودی ایجاد پریودونتولیز (Periodontolysis) می نماید. ثابت شده که میزان ترشح هورمون پاراتیروئید در زن باردار بالاتر است . ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید. ضمنا اگر سوالی در ارتباط با موضوعات مطرح شده و یا هر موضوعی در این زمینه دارید، بدون خجالت از ما بپرسید. کارشناسان ما همیشه و 24 ساعت شبانه روز در دسترس و خدمت شما هستند. دکتر فرامرز مجتهدزاده، متخصص ارتودنسی در باره اینکه خانوادهها باید از ارتودنسی اطلاعاتی داشته باشند در ماهنامه اقتصاد خانواده مقاله ای نوشت که سایت ویستا این مقاله را منتشر کرد. مشکلات ارتودنسی چیست و چگونه به وجود میآیند؟ اگرچه همه تصور دارند ارتودنسی صرفاً منظم کردن دندانهای نامرتب است، شاید خوب باشد بدانید که مشکلات ارتودنسی تنها محدود به این نامرتبی ها نمیشود. بسیاری از مشکلاتی که در ارتودنسی دیده میشوند از روابط نادرست یا نامتناسب فکها با یکدیگر به وجود میآیند. هزینه ارتودنسی کاموفلاژ مثلاً فک بالا، کوچکتر از فک پایین و یا فک پایین، کوچکتر از فک بالا میباشد. به همین علت هم در بسیاری موارد، دندانها که به ناچار باید از فک نگهدارندهٔ خود پیروی کنند، تحت تأثیر این ناهماهنگی قرار میگیرند. در چنین مواردی هدف باید متمرکز بر اصلاح دلیل اصلی یعنی روابط فکی باشد، نه اصلاح دندانها به تنهائی. سن مناسب برای درمانهای ارتودنسی چه زمانی است؟ مشکلات ارتودنسی به دو دسته فکی و دندانی تقسیم میشوند و مشکلات فکی را هنگامی میتوان درمان نمود که بیمار در سنین رشد فکی و استخوانی باشد.
۰ ۰

معایب ارتودنسی کاموفلاژ در مجله ایران دنتال و بهداشت دهان و

۹ بازديد
آوادنتال به عنوان اولین فروشگاه آنلاین تجهیزات دندانپزشکی در ایران با بیش از بیست سال سابقه در این زمینه بستری مطمئن را برای خرید یونیت صندلی دندانپزشکی برای شما شهروندان عزیز فراهم کرده است. شما می توانید به راحتی تمامی محصولات این سایت را مشاهده کرده و در صورت پسند سفارش دهید. معایب ارتودنسی کاموفلاژ ما تمامی محصولاتمان را تضمین میکنیم و در صورت مغایرت، کل پول را عودت میدهیم. نکتهای که باید به آن دقت کرده این است که قبل از سفارش حتماً با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعاتی را درباره مشخصات فنی و عملکرد هر دستگاه به شما ارائه دهند. بعضی از افراد تصور می کنند که یونیتها تنها همین یونیت صندلیهای بزرگی است که در مطبها دیده میشود، ولی به این صورت نیست. که هر کدام کاربرد و ویژگی های متفاوتی دارند. در ادامه هر کدام از این گروه ها را برای شما عزیزان توضیح میدهیم. یک صندلی قابل تنظیم بزرگ است که بیمار روی آن دراز میکشد.
  1. سینی ابزار
  2. نوار پالیش کامپوزیت
  3. جلوگیری از پوسیدگی و از بین رفتن دندان
  4. همیشه قبل از مسواک زدن دهان خود را خیس کنید
  5. مخزن فاضلاب
  6. لامپ دندانپزشکی
یونیت دندانپزشکی با استفاده از انرژی برق کار می کند. دکمه هایی که در بخش صندلی دندانپزشکی قرار دارند به منظور تغییر زاویه آن برای سهولت کار دندانپزشک است. بزاق کش: این قسمت با آب و یا هوا کار می کند . دارای یک مکش ضعیف است و برای مکش بزاق از آن استفاده می شود. برای مکش خون و بزاق غلیظ نمی توان از آن استفاده نمود. ساکشن مرکزی: کارایی آن مانند جاروبرقی است. قدرت مکش این ساکشن حدود 50 لیتر در دقیقه می باشد. ساکش مرکزی می تواند مواد جامد و مایع را مکش کند. کاسه کراشوار: همان کاسه ای می باشد که در سمت چپ بیمار تعبیه شده است. این کاسه برای تخلیه آب دهان بیمار می باشد. جنس آن به نحوی است که در مقابل مواد مخالف تغییر رنگ نمی دهد. دستگاه رادیولوژی و ژنراتور: نوع ساده این دستگاه در اغلب دندانپزشکی ها وجود دارد. اما دستگاه های بزرگ رادیولوژی که بسیار پیشرفته هستند در مراز تصویر برداری و کلینیک ها استفاده می شوند. دندان و دندانپزشکی بچه ها4. در صورت مشاهده مواردی که بر ضد مصرف کننده باشد می توانید شکایت کنید . 5. سند برند ایجاد شده را می توانید در قبال دریافت مبلغی به فرد دیگری انتقال دهید . 6. در میان مشتریان به طور کامل شناخته می شوید و بسیاری از مشتریان خود را از میان افرادی پیدا میکنید که قبلا از شما خرید کرده و برند شما را می شناسند . 7. هیچ فردی نمی تواند از محصولات شما کپی کند که در این صورت پیگرد قانونی دارد . اگر مالک برند شخص حقیقی باشد مدارک فرد حقیقی و اگر برند مربوط به یک شرکت حقوقی باشد مدارک مدیر عامل شرکت باید ارائه شود . تصویر مدارک کامل شرکت اعم از اساسنامه ، شرکتنامه و … اگر تمام مراحل با موفقیت طی شود و مشکلی نباشد پس از امضای نسخه اصلی باید یک کپی برابر اصل تهیه کرده و برای مرجع قضایی ارسال شود . همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید. برای شناخت بهتر و درک کامل خواننده از وسایل دندانپزشکی، کتاب حاضر شامل معرفی وسایل معمول و وسایل پیچیده تر و تخصصی می باشد. بعضی فصل ها مشخصا به معرفی وسایل پرداخته که در تمامی اعمال دندانپزشکی استفاده می شوند، مانند ست پایه، سرنگ بی حسی و اجزای آن، ساکشن ها، رابردام ها، هندپیس ها، فرز ها و وسایل استریلیزاسیون. فصول دیگر، درباره وسایلی است که در سایر درمان های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند مانند وسایل برقراری بهداشت و وسایل کار با آمالگام و کامپوزیت. فصل های تخصصی نیز شامل وسایل پروتز، ارتودنسی، اندودنتیکس و پریودنتیکس می باشند. دو فصل کتاب نیز در مورد وسایل جراحی دهان است. در قسمت پایانی بیشتر فصل ها، برای معرفی و نشان دادن وسایل مورد بحث، یک ست از وسایل نیز آمده است. برای مطالعه و درک بهتر کتاب، وسایل و عملکرد آنها با روشی ساده بیان شده است. من مطمئن هستم که مطالعه این کتاب کمک خواهد کرد تا دانشجویان بتوانند به راحتی با وسایل دندانپزشکی و ست های رایج آشنا شوند. زیرا برای انجام حرفه دندانپزشکی، لازم است که شناخت کاملی نسبت به وسایل و تجهیزات آن داشته باشند و این کتاب مطمئنا می تواند کمک شایانی در رسیدن به این هدف نماید.
  • گوده شیشها ی
  • ماتریکس نگهدار )در صورت نیاز
  • شیر برقی ورودی آب
  • حالا می توانید با خیال راحت دستکش های خود را بپوشید
  • درمان های فلورایدی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها
  • بهداشت دهان و تغذیه
  • تجهیزات داخل صندلی از قبیل موتور و جک
  • کراشوار (شامل لیوان، کاسه و ساکشن)
نور تابیده شده از چراغ فقط محیط دهان (تقریباً یک مستطیل 10 در 15 سانتی متر) را روشن کند. چراغ یونیت ها معمولاً دارای ولتاژ DC بوده و دارای کلید خاموش و روشن و کلید تغییر شدت نور می باشند. کنترل چراغ یونیت توسط دکمه هایی که برروی میز پزشک و دستیار قرار دارد نیز میسر است. بوده و یک دوش آب لیوان نیز به آن متصل است که مقدار آب مورد نیاز جهت شستشوی دهان بیمار پس از جراحی را تأمین میکند. آب کراشوار میتواند مستقیم از آب شیر تغذیه شود و یا از طریق منبع ذخیره آب یا (Water Reservoir) این آب را تهیه نماید. در یونیت های جدید استفاده از آب گرم نیز در کراشوار ممکن شده است که گزینه مناسب تری می باشند. یا تابلت: میزی است که درمان بوی بد دهان  در کنار صندلی دندانپزشک قرار میگیرد و چپ و یا راست بودن آن قابل تغییر است. برروی این میز یک سری دکمه جهت کنترل قسمتهای مختلف یونیت و صندلی و حتی امکانات اضافی دیگر (Option) وجود دارد. در دوران پاندمی کرونا، هر روز اخبار و شایعات نگرانکنندهای درباره این بیماری، واکسن و داروهای آن در فضای مجازی منتشر میشود. یکی از این شایعات که این روزها در شبکههای اجتماعی در حال انتشار است، شایعهی منع دریافت بیهوشی یا بیحسی دندانپزشکی بعد از تزریق واکسن است که ادعا میکند این کار سبب مرگ فرد میشود. در متن این شایعه آمده است: «اشخاصی که واکسن کرونا زدهاند باید قبل از دریافت بیحسی، ۴ هفته صبر کنند؛ چرا که در غیر این صورت جان خود را از دست میدهند. یکی از اقوام یک داروساز که دو روز قبل واکسن زده، دیروز به دندانپزشکی رفت و بلافاصله بعد از دریافت بیحسی موضعی جانش را از دست داد. به گفتهی پایگاههای خبری خارجی، اگرچه پزشکان توصیه میکنند بیماران بعد از تزریق واکسن، جراحیهای غیرضروری را به تعویق بیندازند؛ اما هیچ مشاهده علمی مبنی بر اینکه بیحسی برای افراد واکسینه شده خطرناک است وجود ندارد. در حقیقت انجمن متخصصین بیهوشی آمریکا نیز معتقد است این ادعا پایهی علمی ندارد و میگوید توصیه به تأخیر انداختن بیحسی و بیهوشی بعد از تزریق واکسن، به دلیل استرسزا بودن جراحی و تحتفشار قرار گرفتن سیستم ایمنی بدن است. به همین دلیل به فرد توصیه میشود بعد از تزریق واکسن مدتی از جراحی و درمانهای دندانپزشکی پرهیز کند.به علاوه بهتر است در محیطهای دندانپزشکی از دستگاههای تصفیه هوا با بازدهی بالا برای ذرات معلق یا HEPA استفاده شود. برای کنترل ایمنی باید همه فیلترها در فواصل منظم تعویض شده و به طور مناسب دفع شوند. به علاوه باید تا حد امکان از ابزارهای یک بار مصرف استفاده کرد. برای جلوگیری از افزایش سرعت جریان بزاقی و رفلکس حلق، که اغلب در تصویربرداریهای داخل دهانی ایجاد میشود، بهتر است از رادیوگرافی خارج دهانی استفاده کرد. در صورت امکان باید از یک پوشش پلاستیکی میان پزشک و بیمار استفاده شود. همچنین بیماران باید از لباس محافظ، کلاه مخصوص یک بار مصرف و عینک محافظ استفاده کنند. میتوان برای به حداقل رساندن ترشحات از دستگاههای مکش منظم و مخصوص نیز استفاده کرد. پس از اتمام قرار ملاقات دندان پزشکی، باید همه دستورالعملهای لازم برای بهداشت دست و سطوح رعایت شوند. باید تمامی تجهیزات یک بار مصرف و غیر استریل دور ریخته شوند. سایر ابزارها نیز به ویژه آنهایی که با مایعات و دهان در ارتباط هستند، باید کاملا استریل شوند. به بیمار نیز توصیه شود که در دوران نقاهت خود مراقبتهای دهان و دندان را جدیتر بگیرد. بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس، پیشگیری است. به همین دلیل متخصصان دندان پزشکی (مانند متخصص درمان ریشه) باید آمادگی لازم را برای مواجهه با هرگونه چالش قریب الوقوع در عملهای بالینی داشته باشند. همچنین باید مشاوره و درمان بیماران مشکوک را به تعویق انداخته و آنها را برای مراجعه به مراکز درمانی یا قرنطینه خانگی تشویق کنند. خود دندانپزشک و دستیارانی که در عملهای بالینی نقش دارند باید به طور مرتب از نظر سلامت بررسی شوند. پیروی از این رهنمودها میتواند تا حد زیادی از انتقال ویروس در محیطهای دندانپزشکی جلوگیری کند. زیرا که تجربه ثابت کرده که توقف اقدامات درمانی دندانپزشکی راه موثری برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس نیست.

دندان و دندانپزشکی چگونه است

در روزهای اخیر خبرهای زیادی در ارتباط با ویروس کورنا و شیوع آن در ایران شنیده شده است به طوری که نگرانی های زیادی را به همراه داشته است. این بیماری همانطور که می دانید مسری و قابل سرایت حتی از حیوان به انسان می باشد. سرماخوردگی ساده تا بیماری سارس را شامل شود. با توجه به قابل سرایت بودن این ویروس می توان آن را تا حدودی خطرناک دانست. اما جای نگرانی نیست با چند راهکار ساده می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری نمود. گفته ها حاکی از این است که کرونا از خفاش به انسان منتقل شده است. این بیماری برای اولین بار در شهر ووهان چین مشاهده شده است اما در دو ماه اخیر بسیاری از کشور ها از جمله ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است. با گسترش این بیماری نگرانی ها و استرس های زیادی در میان مردم گسترش یافته است. باید گفت این ویروس همانند آنفولانزا می باشد و با تدابیری می توان از ابتلا به آن جلوگیری نمود.
  • کاهش یا جلوگیری از بی نظمی دندانهای دائمی کودک
  • دوره مواد آزمون ورودی (شیمی و زیست شناسی)
  • نخ دندان
  • افراد مسن و سالخورده
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • سعی کنید در محیطهای شلوغ و پرجمعیت قرار نگیرید
یونیت دندانپزشکی یکی از تجهیزات ضروری دندانپزشکی برای راه اندازی مطب است که در اولویت لیست خرید قرار دارد. دلیل این اهمیت این است که هر بیماری با آمدن به مطب باید روی یونیت دراز بکشد تا دکتر او را معاینه کند و سپس به درمان وی بپردازد. در این راستا، آرامش و راحتی بیمار در حین درمان از اهمیت زیادی برخوردار است. از سوی دیگر قیمت آن را نیز برای خرید باید مد نظر قرار داد. با توجه به اینکه امروزه فروشگاهها و مراکز زیادی در زمینه تولید و فروش یونیت فعالیت میکنند، انتخاب یک فروشگاه معتبر، اولین فاکتوری است که در خرید باید در نظر بگیرید. مجله ایران دنتال و بهداشت دهان و دندان فروشگاهی معتبر است که سابقه طولانی مدت حدوداً 15 سال داشته باشد و بتواند بهترین برندها را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب ارائه دهد. مسلماً در صورت نامرغوب بودن کالا، نه مشتری و نه دندانپزشک رضایت نخواهند داشت و متحمل ضرر و زیان میشوند.
۰ ۰

بررسی تشخیص انسداد روده با سونوگرافی در مجله پزشکی سلامت و بهترین دکترهای تهران

۸ بازديد


جلسه 226 سخنرانی «آیت الله عباس تبریزیان» پیرامون «در روش تغذیه درست باید دقت زیادی بکنیم. جلسه 228 سخنرانی «آیت الله عباس تبریزیان» پیرامون «در موقع غذا خوردن افراد به روشهای مختلفی مجله پزشکی سلامت و بهترین دکترهای تهران می نشینند. جلسه 246 سخنرانی «آیت الله عباس تبریزیان» پیرامون «یکی از سبزیجات کدو است که در قرآن به اسم یقطین آمده است. توصیه های دکتر «صداقتی»؛ پیرامون «کمبود ید، یکی از عوامل ایجاد بیماری تیروئید است. بهترین منابع تامین ید مورد نیاز بدن، غذاهای دریایی به خصوص ماهیهایی که در آب شور زندگی میکنند، هستند. توصیه های حکیم «حسین روازاده» پیرامون «حتما شما هم تا به حال یکبار روی تن ماهی تان تخممرغ شکستهاید! سخنان دکتر «محمدرضا وفا» (دکترای تغذیه) پیرامون «چاقی موضعی به انباشته شدن چربی در یک ناحیه از بدن که بیشتر در قسمت شکم، پهلو، پشت، ران، بازو است، گفته می شود. سخنان دکتر «حامد پور آرام» (دکترای تغذیه) پیرامون «سال تحصیلی جدید که از راه میرسد دغدغه تهیه میانوعده در خانوادهها و مدارس بیشتر میشود.
  • سارکوم استخوان یا استئوسارکوم
  • درمان شخصی سازی شده
  • سلامت بانوان
  • دکتر عبدالرضا محمدی دانشیار گروه تغذیه و صنایع غذایی
  • برهم خوردن و جابه جایی مایع گوش میانی
  • اختلال پردازش شنوایی
  • غذاهای سالم بخورید
  • پزشکان سلامت عمومی
ولی از جایی به بعد که ببینند وضعیت قابل تحمل نیست و امورات زندگی نمی چرخد و تورم دو درصدی بالای چهل درصد شده است، آن ها هم مجبور می شوند به نفع خودشان یک سری چیزها را ترک کنند. دکتر حسین کرمانپور در گفت وگو با خبرنگار شفقنا زندگی در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت آماری در مورد مهاجرت پزشکان داده است. نظام پزشکی هم هشدار داده که در آینده آن قدر تعداد پزشکان ما کم می شود که مجبوریم پزشک وارد کنیم. این مساله را چگونه می بینید و مساله مهاجرت پزشکان و کادر درمان چقدر جدی است و در آینده چه تبعاتی برای کشور دارد و چه تاثیراتی بر حوزه سلامت جامعه می گذارد؟ اظهار داشت: قبل از این که جدی بودن این موضوع را مطرح کنیم به اصالت این رشته ها بر گردیم. در گروه تجربی و ریاضی و انسانی و هنر یکسری رشته هایی هستند که باید بیشترین نمره را کسب کنید تا بتوانید قبول شوید.

نظام سلامت و جامعه پزشکی

موضوع سلامتی از بدو پیدایش بشر مطرح بوده است اما هرگاه از آن سخنی به میان آمده عموماً بعد جسمی آن مدنظر قرار گرفته و کم­تر به سایر ابعاد سلامتی به ­خصوص بعد روانی آن توجه شده است (1). سلامتی روان از اصلی­ترین عوامل تعیین­ کننده وضعیت سلامتی است که می­تواند تمامی جنبه­ های زندگی افراد جامعه را متاثر سازد (2). بنابر تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامت روانی را می­توان حالت سلامت کامل فیزیکی- روانی و اجتماعی (نه فقط نبود بیماری و ناتوانی) نامید. برخی از روان­پزشکان معتقدند توانایی سازش با محیط، انعطاف ­پذیری، قضاوت عادلانه و منطقی در مواجهه با محرومیت­ ها و فشار­های روانی، از ملاک­ های سلامتی روانی بوده و هدف از درمان بیماری­های روانی نیز قادر ساختن آن­ها به زندگی خانوادگی، اجتماعی و به اصطلاح سازش با محیط است (3). امروزه آشکار گردیده که استرس یا تنش عامل مؤثر اولیه در سلامت روان است. اساساً استرس، پاسخ بدن به هرگونه تقاضا، تغییر یا تهدید درک شده می ­باشد. استرس ذاتاً خوب یا بد نیست، بلکه ممکن است اثرات مثبت یا منفی داشته باشد. استرس زمانی سالم تلقی می­ شود که سبب تسهیل هوشیاری شده و کمک به رشد و تکامل شخصی بنماید، یا فرد را در برآوردن نیازهایش کمک کند و زمانی نامطلوب و ناسالم تلقی می­شود که سبب احساس بیچارگی شده و فرد را مستعد بیماری نماید (4) در این میان چالش ­های دوران دانشجویی می­تواند منابعی از اضطراب را برای دانشجویان فراهم آورد و در نتیجه سلامت آن­ها را به خطر بیندازد (5). بر اساس مطالعات اخیر، شیوع بیماری­ های روانی در دانشجویان در سرتاسر جهان به­تدریج رو به افزایش است (6). باتوجه به اهمیت بالای سلامت روانی در اقشار مختلف جامعه و نقش محوری دانشجویان رشته ­های پزشکی و ارتقاء آن، وجود سلامت روانی آنان می­تواند در جهت ارتقاء سلامت روانی اقشار جامعه موثر باشد (7). دانشجویان از حساس­ ترین قشرهای جامعه هستند و بسیاری از آنان، مدیران و برنامه ­ریزان آینده کشور خواهند شد (8). ورود به دانشگاه تغییر عمده ­ای در زندگی اجتماعی، خانوادگی و فردی به وجود آورده و مقطعی بسیار حساس به شمار می­رود. در این دوره فرد با تغییرات زیادی در سبک زندگی، تغذیه و روابط اجتماعی رو به رو می­ شود (9). شرایطی چون آشنا نبودن بسیاری از دانشجویان با محیط دانشگاه در بدو ورود، جدایی و دوری از خانواده، ناسازگاری با سایر افراد در محیط زندگی، کافی نبودن امکانات رفاهی و اقتصادی و از طرفی مصرف سیگار و سایر موارد اعتیاد آور در بین دانشجویان می­توانند مشکلات و ناراحتی­های روانی و افت عملکرد را موجب شوند (7). بنابراین تشخیص اختلالات روانی و عوامل مؤثر بر آن در بین دانشجویان از اهمیت ویژه­ای برخوردار است زیرا مانع از موفقیت و پیشرفت تحصیلی شده و آن­ها را از رسیدن به جایگاه عالی پیشرفت باز می ­دارد (10). این­طور می­توان نتیجه گرفت که در صورت عدم مداخله و ارائه مشاوره، سلامت دانشجویان به مخاطره افتاده و باعث افت تحصیلی و هدر رفتن نیروی انسانی جوان و فعال جامعه می­ گردد (11). طی چندین مطالعه که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد، وضعیت سلامت عمومی گروهی از پرستاران شاغل مورد بررسی قرار گرفت (13, 12). اما تاکنون پژوهشی که به ­طور جامع و اختصاصی به بررسی وضعیت سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بپردازد، انجام نشده است، لذا این مطالعه با هدف بررسی وضعیت سلامت روان و برخی عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد. در این راه، تنظیم فهرستی از تشخیصهای افتراقی کمک میکند که بیماریهای مشابه بر اساس اطلاعات به دست آمده رد شوند. در هنگام ویزیت، آگاهسازی مناسب بیمار از همه حقایق بیماریش، بخش مهمی از رابطه پزشک و بیمار است و به اعتمادسازی کمک میکند. ویزیت پزشکی سپس در سابقه پزشکی، مستندسازی میشود که این یک سند قانونی در بسیاری از منابع قضایی محسوب میشود. ممکن است ویزیتهای بعدی کوتاهتر باشند؛ اما همین رویه کلی، صورت میگیرد. شکایت اصلی (CC): علت این ویزیت پزشکی، شامل نشانهها که با همان کلماتی که بیمار بیان کرده، به همراه مدت بروزشان ثبت میشود. شرححال بیماری/شکایت فعلی: ترتیب زمانی وقایع و نشانههای بیماری و نیز توضیح بیشتر هر یک از آنها. فعالیت فعلی: شغل و نیز تفریحات و کاری که بیمار انجام میدهد. داروها (Rx): داروهایی که بیمار مصرف میکند، شامل داروهای بدون نسخه، داروهای خانگی و نیز داروهای گیاهی و طب جایگزین. آلرژیها هم در اینجا ثبت میشوند. در صورت رویداد های غیر منتظره پزشکی، اگر تحت پوشش بیمه تشخیص انسداد روده با سونوگرافی نباشید، شما و خانواده تان مجبور به پرداخت هزینه های درمانی بسیار گران هستید. ۱۷. اگر در طرح بیمه سلامت ثبتنام کنم اما از آن استفاده نکنم، آیا این هدر دادن پول نیست؟ آیا بازپرداخت هزینه پرداختی امکان پذیر میباشد؟ دریافت بیمه درمانی در واقع نوعی پیشگیری از خطر پرداخت هزینههای هنگفت برای مراقبتهای پزشکی در صورت بروز یک اتفاق غیر منتظره درمانی در خانواده شما است. متأسفانه، همانند سایر انواع طرحهای بیمهای، حق بیمه ای را که برای بیمه سلامت پرداخت نمودهاید به شما بازپرداخت نخواهد شد، حتی اگر در دوره تحت پوشش بیمه درمانی نیازی به بیمه درمانی نداشته باشید. ۱۸. اگر از من بخواهند هزینه حق بیمه طرح بیمه سلامت را به صورت نقدی یا به یک شرکت بیمه پرداخت کنم، باید چکار کنم؟ تمام هزینه های حق بیمه یا باید به صورت الکترونیکی با کارت بانکی پرداخت شود و یا باید مدرکی از پرداخت هزینه های خود را در مرکز پیشخوان ارائه دهید.
  • کراتیت باکتریایی
  • تب کریمه کنگو
  • به ازای BMI ≥ ۳۵ یا BMI ≥ ۴۰-۴۴٫۹یا BMI ≥ ۴۹٫۹"چاقی مرضی"
  • زخم معده
شرایط ویژه فضا و سایر سیارات به دلیل تفاوتهای بارز با شرایط زمین، میتواند محیط منحصر به فردی برای پیشرفت و توسعه دانش و تکنولوژی بشر فراهم سازد. ایجاد شرایط کامل بیوزنی بهویژه در ترکیب با سایر فاکتورهای فضا، مانند پرتوهای کیهانی، را نمیتوان به طور کامل بر روی زمین شبیهسازی کرد. مطالعه کامل و جامع تاثیر این شرایط بر زیستمندهای زنده را تنها میتوان در فضا انجام داد. با این وجود به دلیل هزینه بر بودن تحقیقات درفضا، بسیاری از این مطالعات در شرایط شبیه سازی شده بر روی زمین انجام می شود. مطالعات فضایی تا به امروز نشان داده است که نتایج به دست آمده از این مطالعات نه تنها در رفع مشکلات ماموریتهای فضایی سودمند واقع شده است بلکه در ارتقای کیفیت زندگی بشر روی زمین نیز بسیار موثر بوده است. شرایط ویژه فضا و سایر سیارات به دلیل تفاوتهای بارز با شرایط زمین، میتواند محیط منحصر به فردی برای پیشرفت و توسعه دانش و تکنولوژی بشر فراهم سازد.

پزشکی و سلامتی

در زمان رنسانس برخی از افراد از طبقههای بالا همانطور که در نقاشیهای هنری هفتم و الکساندرو دل برو دیده میشود، هیکل بزرگ خود را به رخ کشیدند. Peter Paul (۱۵۷۷-۱۶۴۰) رابنز معمولاً زنان تمام بدن خود را در عکسها به نمایش میگذاشتند و از همینجا بود که کلمه رابنسکویی به وجود آمد. هر چند این زنان همچنان به شکل «ساعت شنی» همراه با رابطه باروری باقی ماندند. در طول قرن ۱۹ دیدگاهها در مورد چاقی در دنیای غرب تغییر کرد. بعد از قرنها که چاقی تبدیل به سندرم همراه با ثروت و موقعیت اجتماعی شد، لاغری به عنوان یک استاندارد مورد علاقه نمایان شد. و هزینههای تجارتی را افزایش میدهد. این تأثیرات در همه سطوح جامعه از جمله افراد، شرکتها و دولتها احساس میشود. در سال ۲۰۰۵، هزینههای پزشکی که در آمریکا برای چاقی اختصاص یافت ۱۹۰٫۲ میلیارد دلار یا ۲۰٫۶٪ از مخارج پزشکی برآورد شدهاست. در حالی که هزینه چاقی در سال ۱۹۹۷ در کانادا ۲ میلیارد دلار کانادا (۲٫۴٪ از کل هزینههای بهداشت) برآورد شدهاست.

پزشکی و سلامت حرفه ای

اینجا آزمایشی است برای ما در کنار جنگ اقتصادی، موضوع کرونا، موضوع کرونا، موضوع غیرقابل پیشبینی و تصور، حتی برای جامعه پزشکی و متخصصین ما بود. در 100 سال گذشته همچون حادثهای دیده نشده بود. از سال 1918 که بگذریم که حادثه مهم اپیدمیک بود در این 100 سال همچون حادثهای نداشتیم یک حادثه کووید19 با این شرایط که پایانش برای ما روشن نیست. نمیدانیم پایانش کی است، چه روزی، چه جوری است. میماند، میرود، خداحافظی میکند. شرایطاش چیست؟ جهشهایش چگونه است؟ هنوز برای ما روشن نیست هنوز وسط راه هستیم. این آزمایش خیلی مهمی بود، برای ملت و جامعه پزشکی ما که مدافعین سلامت در خط مقدم این آزمایش بزرگ الهی قرار گرفتند و انصافاً امتحان خوبی پس دادند، نمره خوب گرفتند، وجدان عمومی مردم ما، همه تواضع میکند. پزشک، پرستار، جامعه پزشکی، اینها همیشه محترم بودند در میان مردم. جایگاه و منزلت اجتماعی بالایی همیشه داشتند. ولی حتماً در 10 ماه گذشته، منزلت اجتماعی اینها بالاتر رفته است. مردم دیدند که واقعاً در روز خطر، اینها از میدان فرار نمیکنند، در خط مقدم میایستند.
  1. اختلال دلبستگی واکنشی
  2. ترس، نگرانی یا اضطراب نامتناسب
  3. انسداد روده
  4. دیسپلازی کلیوی
  5. خلاقیت: فعالیتهای آفرینشگرانه و بازیها
  6. پایرومانیا (جنون آتش افروزی)
این موضوع در کشورهایی که ضریب پوشش خدمات روانشناختی پایین است، بهمراتب مهمتر است. به علت ماهیت حساس خودکشی (نظیر غیرقانونیبودن خودکشی در بسیاری از کشورها)، این احتمال وجود دارد که میزان اقدام به خودکشی و خودکشیهای منجر به فوت، کمتر از حد واقع گزارش شود. خودکشی دومین علت اصلی مرگ در بین افراد رژیم مدیترانه ای 30 روزه 15 تا 29 سال در جهان محسوب میشود و به ترتیب 50 تا 71 درصد از همه مرگهای خشن در مردان و زنان را موجب میشود. گفتنی است که بیش از 75 درصد از خودکشیها در کشورهای فقیر یا با درآمد متوسط رخ میدهد. در پژوهش معتبر امام قلیپور و همکاران (1400) که در ژورنال سلامت عمومی به چاپ رسیده است، به آمار خودکشی در سالهای 1380 تا 1395 اشاره شده است. پایینترین آمار خودکشی در سال 1380( 4.97 در صد هزار) و بالاترین در سال 1383 (5.97) بوده است. استانهای سیستانوبلوچستان و ایلام نیز به ترتیب دارای پایینترین (2.1) و بالاترین (18.3) آمار خودکشی بودهاند. درباره عوامل بهوجودآورنده خودکشی، میتوان گفت که درمجموع، هر تجربهای که منجر به تخریب شدید خود ارزشمندی (عزت نفس) افراد شود، آنان را در معرض خودکشی قرار خواهد داد.
۰ ۰

مجله پزشکی سلامت و بررسی رژیم دایت

۱۰ بازديد


ایالات متحد با ۳۶۵۴ کالری برای هر فرد در سال ۱۹۹۶، بالاترین میزان دسترسی را داشتهاست. این عدد در سال ۲۰۰۳ به ۳۷۵۴ افزایش یافت. در طول دههٔ ۱۹۹۰، اروپاییها ۳۳۹۴ کالری برای هر فرد داشتهاند، در منطقهٔ در حال توسعهٔ آسیا ۲۶۴۸ کالری برای هر فرد، و در منطقهٔ پایینتر از صحرای آفریقا این عدد ۲۱۶۷ برای هر فرد بودهاست. تأثیر کمی بر مشکلات ناشی از پرخوری و انتخاب رژیم تغذیهای نامناسب داشتهاست. از سال ۱۹۷۱ تا ۲۰۰۰، میزان چاقی در ایالات متحد از ۱۴٫۵٪ به ۳۰٫۹٪ افزایش یافتهاست. در همین مدت، افزایشی در مجله پزشکی سلامت  متوسط میزان انرژی غذایی مصرف شده رخ داد. و چیپس سیبزمینی است. این نظر وجود دارد که نوشیدنیهای شیرینشده در افزایش میزان چاقی نقش دارند. با افزایش وابستگی جوامع به تراکم انرژی، وعدههای غذایی مفصل، و وعدههای غذای آماده، نگرانی در مورد ارتباط مصرف غذای آماده و چاقی بیشتر میشود. در ایالات متحده، در فاصلهٔ سالهای ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۵، مصرف غذاهای آماده سه برابر و میزان دریافت انرژی غذایی از این وعدهها چهار برابر شدهاست.
  • اطلاعات ضروری مراقبت از بیمار
  • ترس، نگرانی یا اضطراب نامتناسب
  • اختلال طیف نوروپاتی شنوایی
  • کارایی کارآزمایی بالینی
  • سلامت فیزیکی و جسمی
برای نخ کشیدن بین هر شیار از قسمت تمیز نخ استفاده کنید تا اگر عفونتی بین دو دندان وجود دارد به جای دیگری منتقل نشود. مسواک زدن هم به اندازه نخ دندان بسیار حائز اهمیت میباشد هرچند که بعضی از افراد دل به خواهی از مسواک استفاده میکنند. علاوه بر روش صحیح مسواک زدن، انتخاب نوع مسواک و همینطور خمیر دندان هم اهمیت دارد. برای اینکه این فرآیند را به خوبی انجام دهید عجله نکنید زیرا مسواک زدن مفید، باید بین ۵ تا ۷ دقیقه طول بکشد. بهترین زمان مسواک بعد از صرف غذا و علیالخصوص خوردن مواد شیرین است. البته باید بدانید که شب قبل از خواب و صبح پس از بیدارر شدن مسواک را هرگز فراموش نکنید چون در طول خواب دهان میتواند مکان تجمع باکتریهای مضر باشد. اگر امکان مسواک زدن برایتان مهیا نبود سعی کنید با آب خالی یا آب نمک دهانتان را بشویید. حواستان باشد هنگام مسواک زدن نظم خاصی را رعایت کنید تا دندانی را برای نظافت جا نگذارید.

مجله پزشکی سلامت

برای کسب اطلاعات جامع در این باره میتوانید، مقاله پوشش شیمی درمانی بیمه تکمیلی را مطالعه نمایید. برای تهیه این بیمهنامه نباید تحت پوشش بیمههای پایه بود و باید در سامانه بیمه سلامت ثبت نام کرده باشید. جنسیت مذکر که بالای 18 سال باشد و تحت پوشش بیمه خانواده خود قرار نگیرد میتواند ثبت نام انجام داده و به عنوان بیمه شده اصلی حق بیمه پرداخت کند. در صورتی که تحت پوشش بیمههای تامین اجتماعی، کمیته امداد، ارتش و سایر شرکتهای بیمهای خصوصی نباشید، میتوانید از بیمه سلامت ایرانیان استفاده کنید. بر اساس طرح اولین جلسه کارگروه فنی نظارت و ارزیابی طرح تحول و توسعه اجتماعمحور محلات کم برخوردار، 2020 محله کم برخوردار تحت پوشش بیمه سلامت قرار میگیرند. همچنین اینکه سلامت این افراد به صورت مستمر رصد خواهد شد. معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت ایران بیان کرد که همه اتباع و مهاجرین خارجی افغانی و عراقی ساکن کشور می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

پزشکی و سلامت ذهن

برای تعیین زمان تخمک گذاری از چند راه می توانید استفاده کنید. ماشین حساب تخمک گذاری یک زن روزهای تخمک گذاری شما را محاسبه می کند، هم چنین مطلب نشانه های تخمک گذاری از علائم بدنی شما در این زمان اطلاع می دهد. کیت تخمک گذاری از دیگر راه های مناسب برای تعیین تخمک گذاری است که در مطلب کیت تخمک گذاری نحوه ی استفاده از آن را توضیح داده ایم. اگر برای جلوگیری از بارداری از روش طبیعی جلوگیری یا کاندوم استفاده می کرده اید از اقدامات لازم برای بارداری سریع این است که استفاده ازین دو روش را کنار بگذارید. پیشنهاد میکنم مطالب مزایا و معایب جلوگیری طبیعی، طرز استفاده از کاندوم زنانه و کاندوم مردانه را بخوانید. اما اگر از روش های هورمونی برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنید برای بارداری نیاز به کمی برنامه ریزی جهت تنظیم شدن هورمون ها دارید. باروری بسیاری از زنان بلافاصله بعد از کنار گذاشتن راه های جلوگیری هورمونی شروع می شود و حتی ممکن است بارداری با یکبار نزدیکی اتفاق بیفتد.

پزشکی و سلامت جسم

اگر در استان اصفهان زندگی میکنید با ما تماس بگیرید. اگر در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی ، خراسان شمالی و گلستان زندگی میکنید با ما تماس بگیرید. اگر در استانهای کرمان ، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان زندگی میکنید با ما تماس بگیرید. اگر در استانهای فارس، بوشهر، ایلام و لرستان زندگی میکنید با ما تماس بگیرید. علاوه بر موارد فوق، میتوانید از طریق ایمیل زیر رفتارهای ناشایست توسط پرسنل کمیساریا، کارمندان شریک یا مسولین از جمله کلاهبرداری را مستقیماً به دفتر بازرس کل در مقر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گزارش دهید. ۱۹. یکی از اعضای خانواده من صاحب کارت آمایش نیست اما دارای گذرنامه است. آیا او می تواند در طرح بیمه سلامت برای پناهندگان نیز ثبتنام کند؟ تنها پناهندگانی که دارای کارت آمایش معتبر (آمایش 16)، کارت هویت یا برگه تردد معتبر هستند میتوانند در طرح بیمه سلامت ثبتنام نمایند. اگر شهروند افغانستانی یا دارنده هر گذرنامه خارجی با ویزای کار ایرانی هستید، میتوانید از طریق سازمان بیمه تامین اجتماعی بیمه درمانی دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر ، لطفا به وب سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید و یا با شماره 021-64501 تماس بگیرید. 20. آیا باید کارت آمایش / هویت خود را تمدید کنم؟ به دلایل زیادی تمدید کارتهای آمایش / هویت خود و خانوادتان از اهمیت زیادی برخوردار است، از جمله اطمینان از حفظ وضعیت پناهندگی خود، که به شما حقوق خاصی میدهد و به خدمات اساسی در ایران دسترسی خواهید داشت. طرح بیمه سلامت برای پناهندگان فقط در اختیار افرادی است که یا کارت آمایش 16 و یا کارت هویت 15 دارند. پزشکی و سلامت ایرانیانزنان باردار به چه صورتی میتوانند از لوازمآرایشی استفاده کنند؟ به گزارش سازمان غذا و دارو (FDA)، مواد شیمیایی سمی میتوانند تأثیر قابلتوجهی در دوران بارداری یا بر سلامت باروری داشته باشند. استفاده از کدام مواد آرایشی در دوران بارداری مضر است؟ خانمهای باردار به جای رژلبهای شیمیایی میتوانند رژلبهای ارگانیک ساختهشده از مواد طبیعی مانند موم زنبورعسل، روغن کنجد، روغن بادام، روغن جوجوبا، روغن گل رز، روغن آرگان، عسل، کره کاکائو و حتی کره شفاف را امتحان کنند. این رژلب ها ماندگاری طولانی دارد و هیچ تهدیدی برای سلامت جنین ایجاد نمیکند. ابتلا به آکنه در دوران بارداری بسیاری رایج است اما در انتخاب کرمهای پوست در این دوران باید دقت شود. لاکهای ناخن ترکیبی به نام تولوئن دارند که اگر توسط خانمهای باردار استنشاق شود، ممکن است باعث نقص رشد جنین شود. رژیم دایت  ترکیبات شیمیایی همچنین باعث تحریک پوست و چشم، حالت تهوع و سرگیجه میشود. آیا استفاده از رنگ مو در دوران بارداری بیخطر است؟ مواد شیمیایی موجود در رنگ موهای دائمی و نیمه دائمی خیلی سمی نیستند.در صورت رویداد های غیر منتظره پزشکی، اگر تحت پوشش بیمه نباشید، شما و خانواده تان مجبور به پرداخت هزینه های درمانی بسیار گران هستید. ۱۷. اگر در طرح بیمه سلامت ثبتنام کنم اما از آن استفاده نکنم، آیا این هدر دادن پول نیست؟ آیا بازپرداخت هزینه پرداختی امکان پذیر میباشد؟ دریافت بیمه درمانی در واقع نوعی پیشگیری از خطر پرداخت هزینههای هنگفت برای مراقبتهای پزشکی در صورت بروز یک اتفاق غیر منتظره درمانی در خانواده شما است. متأسفانه، همانند سایر انواع طرحهای بیمهای، حق بیمه ای را که برای بیمه سلامت پرداخت نمودهاید به شما بازپرداخت نخواهد شد، حتی اگر در دوره تحت پوشش بیمه درمانی نیازی به بیمه درمانی نداشته باشید. ۱۸. اگر از من بخواهند هزینه حق بیمه طرح بیمه سلامت را به صورت نقدی یا به یک شرکت بیمه پرداخت کنم، باید چکار کنم؟ تمام هزینه های حق بیمه یا باید به صورت الکترونیکی با کارت بانکی پرداخت شود و یا باید مدرکی از پرداخت هزینه های خود را در مرکز پیشخوان ارائه دهید.

نظام سلامت و جامعه پزشکی

سلامت (بهداشت) عمومی مدرن نیازمند تمرین بین تیمهای چند رشتهای توسط کارکنان سلامت عمومی و پروفسورها دارد. دسترسی به مراقبتهای بهداشتی و بهداشت عمومی رقابتهای سختی در رشد کشورها ایجاد کردهاست. در حال حاضر زیرساختهای بهداشت عمومی در این کشورها در حال شکلگیری است. یک تفاوت بزرگ میان ملل توسعه یافته و ملل در حال توسعه از لحاظ دستیابی به نوآوریهای بهداشت عمومی و مراقبت از سلامت وجود دارد. در جهان در حال توسعه، زیرساختهای بهداشت عمومی هنوز در حال شکلگیری هستند. ممکن است نیروی کار سلامت تربیت شده و منابع پولی کافی در ارائه مراقبتهای پزشکی و پیشگیری از بیماری حتی در سطح اولیه وجود نداشته باشد. علیالقاعده، درصد بالایی از بیماریها و مرگ و میرها در جهان در حال توسعه حاصل فقر مطلق است و این فقر مطلق حتی به گسترش بیماریها و مرگ و میرها نیز کمک میکند. درمان پیشگیرانه ادواری که درمان و پیشگیری از مالاریا در زنان باردار و خردسالان است یکی از سنجههای بهداشت عمومی در کشورهای بومی محسوب میشود.
  • سیاستگذاران سلامت
  • اختلالات ارتباطی
  • حوزهی تخصص آنها چیست؟
  • در یک اتاق با تهویه مناسب این کار را انجام دهید
  • برهم خوردن و جابه جایی مایع گوش میانی
  • هرگونه مشکل سلامتی مانند آلرژی باید قید شود
  • فلج بل
  • اختلال ساختگی
کلیه پناهندگان آسیبپذیر که از کمک کمیساریا بهره مند شده و پوشش بیمه ای رایگان بیمه سلامت دریافت نمودهاند ، مجاز به بازپرداخت هزینه های پزشکی بستری در بیمارستان متحمل شده از 6 اسفند 1400 میباشند. لطفا توجه داشته باشید که بازپرداخت فقط برای هزینه های بستری در بیمارستان امکانپذیر است در حالی که قبض های سرپایی شما قابل بازپرداخت نیست. ۱۲. طرح بیمه سلامت برای پناهندگان کدام خدمات درمانی را پوشش میدهد؟ طرح بیمه سلامت خدمات پاراکلینیکی/سرپایی و بستری را در هر یک از بیمارستان دولتی وابسته به وزارت بهداشت یا بیمارستان های طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران را پوشش میدهد. خدمات پاراکلینیکی شامل ویزیت پزشک، دارو، آزمایشات آزمایشگاهی، عکسبرداری/ رادیولوژی (x-ray) و غیره است. برای جزئیات خدمات پاراکلینیکی تحت پوشش طرح بیمه سلامت ، لطفاً با مددکار اجتماعی بیمه سلامت در بیمارستان های دولتی وابسته به وزارت بهداشت خود تماس بگیرید. در صورت نیاز به راهنمایی، پرسنل میز اطلاعات بیمارستان میتوانند به شما در یافتن مددکار اجتماعی بیمه سلامت کمک نمایند.
  • هپاتیت A
  • اسکولیوز یا انحنای ستون فقرات
  • بیماری ها یا جراحی های اخیر
  • بلفاریت چشمی
  • سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج و کلم پیچ
همچنین مواردی مثل استفاده از دستگاههای جدید و مواد با کیفیت و تخصص کارکنان کلینیکها، منطقه مورد نظر روی قیمت تاثیرگذار هستند. میتوانید با بررسی مراکز مختلف این فهرست، به صرفهترین و مناسبترین مورد خود را پیدا کنید. روشهای درمانی و زیبایی در کلینیک های مختلف، بسته به نوع پوست و مو و نیاز شما، متنوع است. در ادامه فهرست خدمات مطب زیبایی را مورد بررسی قرار میدهیم. دندانپزشکی: خدماتی مثل ایمپلنت، جرم گیری اندازه طبیعی سنگ کیسه صفرا و روکش دندان، ایمپلنت کره ای، کشیدن، عصب کشی، ارتودنسی دندان، بلیچینگ و همچنین جرم گیری در این مراکز انجام میشود. پوست و زیبایی: خدماتی مثل میکرونیدلینگ، هیدرودرم، میکرودرم، هایفوتراپی، پلاسماجت، اکسیژن تراپی، کربوکسی تراپی، خال برداری، پلاکت درمانی و همچنین کویتیشن در کلینیکهای زیبایی انجام میشود. کاشت مو: در مطبهای زیبایی یا کلینیکها خدماتی مثل کاشت مو و ابرو ی میکروپیگمنتیشن انجام میشود. لاغری: خدماتی مثل کلینیک لاغری در تهران با دستگاهای اگزیما، کرایولیپولیز، لاغری موضعی، از بین بردن سلولیت، رفع غبغب، زاویه سازی صورت، کاهش ترکهای پوستی، لیفت باسن، بازو و شکم، فرم دهی و سفت سازی در این مراکز انجام میشود.
۰ ۰