چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

لپ تاپ مناسب مهندسی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

لپ تاپ مناسب مهندسی

۸ بازديد
رایانهها کارهای بسیار گستردهای را انجام میدهند

laptopرایانه یا کامپیوتر ابزاری است که بیشتر به ماشین پردازشهای سبک و سنگین معروف است. پردازش فرآیندی است که روی دادههای خام صورت گرفته تا آنها را قابل استفاده برای اهداف مختلف کند. ولی اگر خواسته باشیم ملموستر رایانه را تعریف کنیم، باید ببینیم که شما به چه منظوری میخواهید از آن استفاده کنید. از آنجایی که خیلی از کارها را میتوان با رایانه انجام داد، بهترین تعریف باید بنا به نوع استفادۀ کاربر باشد. از نظر سخت افزاری، رایانهها شامل اجزایی هستند که هر کدام وظیفهای به عهده دارند. مثلاً پردازشگر مرکزی رایانه که به CPU معروف است، کار پردازش اطلاعات را انجام میدهد و به اصطلاح مغز رایانه به حساب میآید. اما ما برای اینکه بتوانیم با رایانه کار کنیم، نمیتوانیم مستقیماً دستورات را به سخت افزار بدهیم. در اینجا نرم افزارها هستند که ارتباط بین ما و سخت افزار را برقرار میکنند. پس زمانی که ما میخواهیم با رایانه کار کنیم، نیاز است که کار با نرم افزارهای آن را بیاموزیم.

  1. پردازنده مرکزی: اینتل Core i5 ۹۴۰۰ یا نسل نهمی
  2. ۱۲ گیگا بایت رم با سرعت ۲۶۶۶
  3. با وزن ۲.۳ کیلوگرم
  4. ضمانت جامع دستگاه تا 3 سال
  5. لپ تاپ ایسوس Core i3

laptopخاموش و روشن کردن مداوم کامپیوتر و لب تاپ از دید کارشناسان! بیشتر مردم و کاربران خانگی و حتی سازمانهای بزرگ عادت دارند که کامپیوتر یا لپتاپ خود را هرشب خاموش کنند ؛ آیا این مسئله تاثیری بر عملکرد رایانه دارد؟ رایانه سه نوشت: آیا باید سیستم خود را هر شب خاموش نماییم یا بهتر است آنرا روشن نگهداریم؟ برای پاسخ به این سوالها، در ادامه مطلب با ما باشید . این مسئله بستگی به این دارد که شما، اغلب برای چه مدت از کامپیوتر خود استفاده میکنید. اگر شما از سیستم خود، چندبار در طول روز استفاده می کنید ، بهتر است آن را روشن نگهدارید. اگر از آن برای یک مدت کوتاه (یک یا دو ساعت) در طول روز یا حتی کمتر استفاده میکنید، بهتر است آن را خاموش نمایید. کشیدن دوشاخه پاور از برق یا خاموش کردن آن با دکمه بهطور ناگهانی، میتواند به قطعات سختافزاری آسیب برساند.

حذف لپ تاپ For Good

laptopبلکه این موضوع به مرور زمان اتفاق میافتد. یعنی خودتان به مرور زمان شاهد افت شدید کیفیت باتری لپتاپتان خواهید شد. اگر در ابتدای فعالیت لپتاپتان، 3 تا 5 ساعت بتواند شارژ نگه دارد، به مرور این مدت زمان کمتر و کمتر خواهد شد. تا جایی که متوجه خواهید شد باتری لپتاپتان قادر به نگهداری شارژ تا 5 دقیقه نخواهد بود. حالا بسیاری از باتریها در همین سطح باقی مانده و به عمرشان ادامه میدهند، برخی باتریهای دیگر سریعا از همین حد هم نزول پیدا کرده و به طور کلی از رده خارج میشوند. یعنی به طور ناگهانی جریان را قطع کرده و لپتاپ خود به خود خاموش میشود. در چنین شرایطی باید حتما اقدام به تعویض باتریتان کنید. چرا که خاموش شدن ناگهانی و پیاپی لپتاپتان دردسرهای زیادی برایتان ایجاد خواهد کرد. اگر شما هم قصد خرید یک سیستم جدید را داشته باشید، حتما این سوال برایتان مطرح خواهد شد که لپ تاپ ایسوس چقدر شارژ نگه میدارد و چگونه میتوان جلوی فرسودگی باتری را گرفت؟

■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی!

laptopدر لپ تاپ های دیگه لنوو هم همینطوره ، باید دنبال دکمه novo یا Onekey Recovery بگردید . شکلش همینه که پایین می بینید . در برخی مدل های دیگه از لنوو این دکمه کنار دکمه پاور وجود داره . خلاصه دنبال این دکمه روی لپ تاپ لنووی خود بگردید . یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر! ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد! ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی! ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی! با زدن این دکمه در حالتی که لپ تاپ لنوو خاموش باشه ، لپ تاپ روشن میشه و تصویری مثل شکل زیر میبینید که ۴ تا گزینه داره . گزینه اول که ویندوز به صورت معمولی بالا میاد ، گزینه دوم وارد بایوس لپ تاپ لنوو میشید . گزینه سوم برای انتخاب بوت هست و گزینه چهارم هم برای ریکاوری یا برگردوندن لپ تاپ و تنظیمات پارتیشن به حالت اولیه کارخانه هست .

10 موثر روش‌ها برای دریافت اضافی از کامپیوتر

یک کامپیوتر می تواند تمام کارهای ذکر شده در بالا را انجام دهد چرا که یک ابزار عمومی می باشد. یک کامپیوتر معمولی با دنیای اطرافش به روش های متفاوت ارتباط برقرار می کند. بدون توجه به اینکه اجزای داخلی کامپیوتر دارای چه توانی می باشند، شما نیازمند روشی برای تعامل با آنها می باشید. مانیتور: یک مانیتور ابزاری پایه ای برای نمایش اطلاعات از کامپیوتر است. کیبورد: یک کیبورد ابزاری پایه ای برای وارد کردن اطلاعات به کامپیوتر می باشد. موس- یک موس ابزاری پایه ای برای پیمایش و تعامل با کامپیوتر است. ذخیره قابل انتقال: ابزار ذخیره قابل انتقال به شما امکان اضافه کردن اطلاعات جدید و همچنین ذخیره اطلاعاتی را که می خواهید به محل دیگری حمل کنید، می دهد. فلاپی دیسک: رایج ترین شکل ابزار ذخیره قابل انتقال، فلاپی دیسک ها هستند که بسیار ارزان بوده و ذخیره اطلاعات بر روی آنها آسان می باشد. CD-ROM : (دیسک فشرده، حافظه خواندن) یک روش رایج توزیع نرم افزارهای تجاری است.

ویژگی اصلی این دسته از لپ تاپها، قیمت مناسب، طراحی اندازه مناسب، امکانات جانبی کافی میباشد. این دستگاه بیشتر برای تماشای عکس، فیلم و گوش دادن به موسیقی استفاده خواهد شد؛ در نتیجه باید صفحه نمایش بزرگتری را داشته باشد و در کنار اندازه، کیفیت پخش مناسبی داشته باشد. در این نمونه از لپتاپ ها لازم است که قابلیت زاویه دید، کیفیت صفحه نمایش و تنوع پورت وجود داشته باشد تا کاربر استفاده مفیدی از محصول داشته باشد. این دست از لپتاپ ها اساسا در دست مسئولان و مدیران شرکت های بزرگ دیده میشود در نتیجه طراحی ظاهری و امنیتی بسیار مورد توجه قرار دارد. در این دست از لپتاپ ها قدرت پردازش بسیار اهمیت دارد و باید توجه شود امنیت بالا در حفظ اطلاعات در این گروه بسیار مهم است. به طور کل ویژگی این دست از لپتاپ ها طراحی زیبا، اندازه متوسط، قدرت پردازشی و ویژگی های امنیتی مناسب میباشد. این نمونه از انواع لپ تاپ در دسته حرفهای نیز قرار خواهند گرفت.

laptopحتماً در زمان خرید یک یا چند قطعه کامپیوتر دلتان خواسته است از چیزی مانند بنچمارک آگاهی می داشتید تا شما را راهنمایی می کرد. با آگاهی از این سایت ها دیگر شما گمراه نمی شوید. به کمک این سایت ها شما به آسانی می توانید سؤال های خود را درباره قطعات بیاموزید. این سایت قابلیت مقایسه قطعات یک سیستم را فراهم می کند. اجزای قابل بررسی یک رایانه شامل CPU, VGA, RAM, HARD هستند. این سایت اطلاعات و داده های دقیقی از دو قطعه انتخابی برای مقایسه را در اختیار شما قرار می دهد. باید توجه شود این سایت فقط اطلاعاتی درباره کامپیوتر را در اختیار شما قرار می دهد. این سایت اطلاعاتی درباره کارکرد و قابلیت های کامپیوتر را ارائه نمی دهد. این اطلاعات را باید از کارشناسان مربوطه پرسید. سایت HWBOT اطلاعات کاملی درباره قطعات کامپیوتر را شامل می شود. حتی اخبارهایی که از رایانه ارائه می شود از این سایت استخراج می شود. سایت HWBOT یک منبع معتبر برای کسب اطلاعات است.

ایا CPU و گرافیک قابل ارتقا هستند؟ آیا حافظه جانبی (هارد دیسک یا SSD ) ، قابلیت ارتقا دارد؟ آیا دو هارد همزمان هم قابل نصب است ؟ در همه لپ تاپ ها ، حافظه جانبی ، قابلیت ارتقا دارد . در بعضی لپ تاپ ها دو یا چند محل برای قرارگیری حافظه جانبی وجود دارد که برای اضافه کردن هارد دوم یا سوم مشکلی وجود ندارد . ولی در لپ تاپ هایی که این محل ها وجود ندارد و دایو نوری دارند ، با خارج کردن درایو نوری و جایگزینی با حافظه جانبی دوم، این امکان فراهم میشود. رم لپ تاپ ها ، قابل ارتقا است؟ آیا مشکلی ایجاد نمیشود ؟ رم همه لپ تاپ ها اگر آنبرد نباشد ، تا مقدار مجاز قابل ارتقا است وهیچ مشکلی ایجاد نمیشود ، بلکه باعث بهبود عملکرد و افزایش سرعت لپ تاپ میشود. شارژدهی باطری چند ساعت است ؟ ، استفاده از وای فای ، مقدارنور صفحه نمایش ، سن باطری و غیره بستگی دارد و بر مبنای وات ساعت سنجیده میشود.

راه حل ۲: بوت شدن به UEFI و تست کردن قابلیت لمس .

لپ تاپ سرفیس ممکن است چند بار بسته به به روز رسانی نصب شده راه اندازی مجدد شود. آیا با به روزرسانی مشکل دارید ؟ آیا می خواهید لپ تاپ سرفیس خود را از طریق تشخیص اجرا کنید؟ برای رفع مشکلات با به روز رسانی ویندوز و دسترسی به مجموعه ای ازتست ها برای لپ تاپ سرفیس، به Toolkit Diagnostic Surface مراجعه کنید. تنها به درایور لپ تاپ سرفیس یا سیستم عامل نیاز دارید؟ به Download drivers and firmware for Surface (دانلود درایورها و سیستم عامل برای لپ تاپ سرفیس) مراجعه کنید. راه حل ۲: بوت شدن به UEFI و تست کردن قابلیت لمس . Unified Extension Firmware Interface (UEFI) نوعی نرم افزاری است که به ویندوز کمک می کند تا با سخت افزار لپ تاپ سرفیس شما ارتباط برقرار کند. UEFI به طور مستقل از ویندوز عمل می کند، بنابراین تست سخت افزار در UEFI نشان می دهد که آیا مشکل مربوط به سخت افزار است یا خیر. برای مثال، اگر قابلیت لمس در UEFI کار نمی کند، احتمالا دستگاه شما مشکل سخت افزاری دارد و نیاز به دریافت خدمات دارد.

عاشق کامپیوتر شو

در حالیکه مک ( MAC ) یک کامپیوتر شخصی می باشد ، مردم تصور می کنند PC به سیستمی می گویند که سیستم عامل ویندوز را اجرا می کند . PC ها در ابتدا با عنوان میکروکامپیوتر شناخته می شدند چون یک کامپیوتر کامل بودند اما با اندازه ای کوچکتر از سیستمهایی معمول . یه بار برای همیشه تلفظ انگلیسی رو یاد بگیر! ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد! ■ مبتنی بر انگلیسی امریکایی! ■ بیش از 45 ساعت ویدیو آموزشی! کامپیوترهای شخصی در اندازه و شکل های مختلف ساخته می شوند که جدیدترین آنها تبلت آیپد می باشد. هر کامپیوتر شخصی که دارای ویژگی قابلیت حمل نباشد را کامپیوتر رومیزی می گویند . این در حالیست که برخی از مردم به دسکتاپ ، PC می گویند . اصولا دسکتاپ ها به دلیل عدم محدودیت در فضا ، کارایی بهتر و قطعات مناسب تر و قدرتمندی دارند . محدودیتی در فضای حافظه ندارند و عموما با قیمتی کمتر از نمونه های قابل حمل به فروش می رسند .

سری پردازندههای نسل دوازدهم اینتل با نام Alder Lake رسما جایگزین پردازندههای نسل یازدهم Rocket Lake شدند. پردازندههای جدید Alder Lake، هم در رایانههای رومیزی و هم در لپ تاپ ها مبتنی بر معماری ۱۰ میلیمتری به کار رفتهاند و نسبت به نسلهای قبلی از عملکرد و بازده بهتری برخوردار هستند. توجه داشته باشید که بخش اعظم لپ تاپ های نسل دوازدهم بهویژه دستگاههای مقرونبهصرفه تر هنوز منتشر نشدهاند. اما همین انتشار در سال ۲۰۲۲ در تحلیل قیمت لپ تاپ نشان میدهد که به کاهش کلی ارزش محصولات نسل ۱۰ و ۱۱ انجامید. در آینده با نزدیک شدن به تاریخ عرضه نسل سیزدهم اینتل، میتوانیم شاهد کاهش قیمت قابل توجهی در لپ تاپ های نسل دوازدهم باشیم. البته مطمئنا مدتی طول میکشد تا پردازندههای نسل سیزدهم اینتل ظاهر شوند. اما برای کسانی که به دنبال ارتقا از نسل ۱۰ و ۱۱ به نسل ۱۲ هستند، میتواند خبر خوبی باشد. تجزیه و تحلیل بازیگران کلیدی در بازار جهانی لپ تاپ در سال ۲۰۲۲ نشان میدهد که بازار بسیار رقابتی بوده است.

شنیده از خوب لپ تاپ BS نظریه؟ درست اینجا عالی است مثال

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از لپ تاپ مهندسی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

۰ ۰

نکات مهم قبل از خرید لپ تاپ

قبل از خرید لپ تاپ باید به چند نکته مهم توجه کنید که عبارتند از: 

-    آگاهی از قیمت روز لپ تاپ

-    تعیین نوع کاربری لپ تاپ (از لپ تاپ چه استفاده‌ای می‌خواهید بکنید؟) 

-    انتخاب فروشگاه یا وبسایتی که می‌خواهید از آن خرید کنید. 

 بهترین سایت خرید لپ تاپ

آگاهی از قیمت روز لپ تاپ

آگاهی از قیمت روز انواع لپ تاپ می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد و مانع از آن شود که شما لپ تاپی را با قیمتی گران‌تر از قیمت روزش خریداری کنید. سایت‌های فروش لپ تاپ یا کلا فروشگاه‌های اینترنتی که کارشان فروش لپ تاپ و قطعات کامپیوتر است گزینه خوبی برای اطلاع از قیمت روز لپ تاپ هستند چرا که این سایت‌ها در رقابت با یکدیگر بوده و تلاش‌شان آن است که قیمت کالاهایشان را همیشه در حد قیمت روز یا حتی پایین‌تر از آن نگه دارند.پکیج ویژه آموزش کامل کامپیوتر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.