شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

مجله دندانپزشکی ایران دنتال و بررسی عوارض قورت دادن سنگ لوزه

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله دندانپزشکی ایران دنتال و بررسی عوارض قورت دادن سنگ لوزه

۱۰ بازديد


دندانهای شیری در 6 ماه ابتدای زندگی رشد کرده، و اولین دندان شیری در سن 6 یا 7 سالگی شروع به افتادن میکند. دندانپزشکی اطفال باید چه شرایطی را برای کودکان فراهم کند؟ رفتار دندانپزشک با کودک اهمیت زیادی دارد. دندانپزشک باید تعامل زیادی با کودک داشته و سعی کند امنیت خاطر او را فراهم نماید. لازم است با برخوردی گرم و صمیمی فضایی ایجاد کند تا کودک بتواند به او اطمینان کرده و دچار اضطراب و تشویش نشود. همچنین برخورد بقیه کارکنان کلینیک یا مطب هم بسیار مهم است. از لحظه مجله دندانپزشکی ایران دنتال ورود کودک به کلینیک باید شرایط طوری برقرار شود که کودک احساس آرامش داشته باشد. یک دندانپزشک اطفال خوب وقت کافی برای برقراری ارتباط با بیمارش صرف کرده و سعی میکند با دقت و حوصله معاینات و درمان و مشاورههای لازم را ارائه نماید. بعضی از کودکان هنگام مراجعه و اولین حضور در کلینیک دندانپزشکی به دلیل ترس و استرس رفتارهایی مانند پرخاشگری و گریه از خود بروز میدهند.
  • هنگام سرفه و عطسه جلوی بینی و دهان خود را بگیرید
  • از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید
  • برنیشر (برای برنیش نوار)
  • دندان های نیش
  • نخ دندان
  • بررسی رشد دهان و دندان کودک یا نوجوان
  • آمالگام کارور
پس حتما از مسواکی سالم و مناسب دندان های خود استفاده نمایید. در هنگام مسواک زدن، باید مسواک را روی سطح جونده دندان های خود به صورت رفت و برگشتی حرکت داده و در سطوح خارجی با زاویه ای 45 درجه نسبت به لثه خود مسواک را دست بگیرید. هرگز سطوح داخلی دندان ها را فراموش نکنید، بسیاری از افراد عادت دارند که تنها سطح خارجی و ظاهر دندان ها را مسواک بزنند. دندانها را هفتهای یکبار با جوش شیرین مسواک بزنید. مسواک زدن هفتگی با جوششیرین لکهها را پاک و دندانها را سفید میکند. از جوش شیرین در مقداری معادل خمیردندان استفاده کنید. همچنین میتوانید از نمک به عنوان خمیردندان جایگزین استفاده کنید. در هر حال حتماً نمک را بیرون بریزید تا دریافت سدیم را افزایش نداده باشید. به علاوه توصیه میکنیم در صورت حساس بودن لثهها یک روز در میان با نمک مسواک بزنید. حتما روی سطح زبان خود را نیز تمیز کنید.

دندان و دندانپزشکی چگونه است

• زمینه برای بروز عفونت بعد از جراحی بسیار بالاست، بنابراین برای جلوگیری از بروز عفونت، آنتی بیوتیک و داروهایی که دکتر تجویز کرده را تا زمان معین شده مصرف نمایید. • دو شب اول بعد از جراحی به هیچ وجه از مسواک و یا وسایل دیگر برای تمیز کردن دهان خود استفاده نکنید. • خوردن خوراکی های سفت و خیلی داغ حداقل تا روز اول کاملا ممنوع است. • اگر خونریزی حفره ی ایجاد شده بند نیامد و شدید شد، حتما به پزشک خود مراجعه کنید و از درمان های خانگی و شخصی کاملا خودداری نمایید. • یکی دیگر از مواردی که در زمینه ی همه چیز درباره جراحی دندان باید بدانید این است که بد طعم بودن و بو دادن دهان بعد از جراحی یک موضوع بسیار طبیعی است. لطفا این موضوع را کمی تحمل کنید چون بعد از چند روز خود به خود بر طرف می شود.
  • لیست تجهیزات دندانپزشکی ترمیمی
  • تورک رنچ ها
  • استفاده از پرسنل حرفه ای
  • و
  • توربین هوا (از مهمترین وسایل دندانپزشکی ترمیمی)
  • موتور ایمپلنت دست دوم
  • دریافت داروی آرامبخش به روش استنشاقی
  • قرقره کردن سرکه سیب
یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید تجهیزات و لوازم دندانپزشکی و دندانسازی در کشور شد. رمضانپور گفت: شرکت ما به عنوان صادرکننده نمونه در حوزه تجهیزات پزشکی از سوی سازمان غذا و دارو انتخاب شده است. ما در سال 2011 در بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان بهنام IDS آلمان شرکت کردیم و در سال 2016 نیز شرکتی را در این کشور به ثبت رساندیم که 10 درصد مالکیت آن متعلق به شرکت ما است. رمضانپور افزود: ما سیاستهای قیمتی محصولات شرکت را به سمتی بردیم که هزینههای تولید محصول را به جایی برسانیم که حدود یک سوم میانگین قیمت سیستمهای اروپایی و نصف میانگین قیمت سیستمهای کرهای باشد. رمضانپور از عقد قراردادهای علمی و پژوهشی این شرکت با دانشگاههای صنعتی شریف، علم و صنعت، تربیت مدرس و دانشگاه تهران خبر داد و افزود: این پروژهها به همافزایی محصولات شرکت ما کمک میکند. گفتنی است برنامه «جوانآپ» کاری مشترک از صندوق نوآوری و شکوفایی و رادیو جوان است که طی روزهای شنبه تا چهارشنبه با هدف بررسی ایدههای شرکتهای دانشبنیان و استارتآپها روی آنتن میرود.
  • ابتدا دست ها را با آب گرم مرطوب کنید
  • صندلی دندانپزشک یا تابوره
  • کاهش یا جلوگیری از بی نظمی دندانهای دائمی کودک
  • احترام به همه بیماران
  • لیست تجهیزات دندانپزشکی بی حسی
  • گوتاپرکا و منبع گرما
به این روش که کاملا یکپارچه بوده و سه دندان یعنی دو دندان پایه و یک دندان وسط به هم متصل میشوند، بریج دندان یا پل دندان گفته میشود. بریج ها از دوروکش برای دندانهای دوطرف ساخته شده و دندان ساختگی در بین این دوروکش قرار میگیرد. دندان های ساختگی در این روش از جنس طلا، آلیاژ، چینی و یا ترکیبی از این مواد میتوانند باشند. بریج ها را میتوان حمایت کننده برای دندان های طبیعی و یا ایمپلنت ها دانست. بریج جهت درمان بی دندانی نیز ساخته میشود که به این صورت با قرار گرفتن روی دندان های طرفین ناحیه بی دندنای، به شکل یک پل میتواند قسمت بی دندان را پر کند. دندانپزشک زیبایی در بسیاری از موارد از ایمپلنت استفاده میکند، مواد ایمپلنتی در ترمیم دندان استفاده میشوند و برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده به میروند. افراد مسن و یا افرادیکه دندان هایشان را زودتر از قاعده از دست میدهند، میتوانند از دندان مصنوعی استفاده کنند.

تجهیزات عکاسی دندانپزشکی

با این وجود، بعضی اوقات کارهای اورژانس دندانپزشکی مانند کانال ریشه یا کشیدن دندان نیز لازم است. بهتر است درمان های انتخابی مانند سفید کردن دندان ها و سایر روش های زیبایی باید تا بعد از زایمان به تعویق بیافتند. بهتر است در حین بارداری از این کار دندانپزشکی خودداری کنید و از قرار دادن جنین در حال رشد در معرض خطرات، حتی اگر حداقل باشد، خودداری کنید. داروهایی که در کارهای دندانپزشکی در بارداری استفاده می شود، ایمن هستند؟ در حال حاضر، مطالعات متناقضی در مورد عوارض جانبی احتمالی عوارض قورت دادن سنگ لوزه این داروها بر روی جنین وجود دارد. لیدوکائین رایج ترین دارو برای کارهای دندانپزشکی است. لیدوکائین (دسته B) پس از تزریق از جفت عبور می کند. در صورت نیاز به کار دندانپزشکی، مقدار داروی بی حسی که تزریق می شود باید تا حد ممکن کم باشد، اما همان میزان هم برای شما کافی است. اگر درد را تجربه کردید، درخواست داروی بی حسی کنید. 

تجهیزات یونیت دندانپزشکی

امکان اولین ویزیت دندانپزشکی پس از رویش اولین دندان های شیری کودک، یعنی در سن یک سالگی امکان پذیر می باشد. آگاهی اولیای کودک در حذف عادت هایی همچون مکیدن انگشت، خوردن پستانک، جویدن ناخن و تنفس از راه دهان به مدت طولانی، در تشویق کودکان مؤثر است. هدف متخصص دندانپزشکی کودکان پیشگیری و درمان بیماریهای دهان و دندان از دوره نوزادی تا نوجوانی می باشد. کودکان نیازمند مراقبتهای ویژه (ناتوانی ذهنی، اوتیسم، فلج مغزی و…) نیز توسط متخصصین این رشته درمان میشوند. در طی دوره ۳ ساله آموزش تخصصی ، فرد با انجام درمان های پیشرفته و تخصصی دندانپزشکی کودکان وگذراندن واحد های اختصاصی تئوری وعملی از جمله پزشکی کودکان، روانشناسی کودک ومراحل رشد روانی کودک، ارتودنسی پیشگیری ومداخله ای ، درمان کودکان نیازمند مراقبتهای خاص، درمان های دندانپزشکی تحت آرامبخشی وبیهوشی و… با ارایه مقالات تحقیقاتی مختلف و دفاع از رساله تخصصی، گواهینامه تخصصی دندانپزشک متخصص کودکان را دریافت مینماید . 5. استفاده الزامی از ماسک N95 (ماسک معمولی ایزوله نیست) جهت جلوگیری از ورود آیٔروسل به سیستم تنفسی. 7. عینک ایزوله یا شیلد ایزوله دندانپزشک و دستیار وی، بین هر بیمار باید ضدعفونی گردد (نیازی به اجرای این پروسه برای پرسنل پذیرش(تریاژ) و پرسنل بهداشتی (تنظیف) نمی باشد). 10. اولویت بر استفاده از مقنعه ضد آب نسبت به مقنعه های عادی (برای بانوان) می باشد. 11. اولویت بر استفاده از کفش های ضد آب (ترجیحا چکمه) یا استفاده از کاور های ضد آب یک بار مصرف برای کفش های عادی است. 12. اولویت بر استفاده از گان های کلاه دار یک پارچه (گان ایزوله بیمارستانی) نسبت به گان های پارچه ای (گان جراحی) مرسوم است. 13. پرسنل اداری به فردی اطلاق می گردد که در بخش درمان یا پذیرش کار نمی کند و هیچ تماسی از دور یا نزدیک با بیمار ندارد. این مرحله صرفا برای بیمارانی که قبل از مراجعه می توان با آنها در تماس بود قابل اجراست، سایر مراجعه کنندگان که بدون هماهنگی قبلی به صورت خودسرانه مراجعه می نمایند، غربالگری باید از مرحله دوم آغاز گردد.

تجهیزات لابراتوار دندانپزشکی

ضمنا عده ای از پژوهشگران معتقدند که این تومور به علت ترومای ناشی از اکلوژن در دوران حاملگی ممکن است نیز بوجود آید. این تومور معمولا بعد از ماه سوم دیده می شود ولی قبل از آن هم ممکن است دیده شود. بعد از وضع حمل غالبا اندازه آن کوچک می شود یا به طور کلی خوب می شود. عقیده ای شایع در بین مردم وجود دارد که بر اساس آن متعاقب هر زایمان یک دندان از دست می­رود. همانطور که می­دانیم بارداری هیچ تاثیر مستقیمی بر روی از دست رفتن دندان­ها ندارد. اما وجود یک سری از عوامل موجب سرعت پیشرفت بیماری حاضر یا شروع یک بیماری جدید می گردد. در واقع عوامل زیر در زنان باردار سبب افزایش پوسیدگی می شود. و سبب مراجعه زنان باردار به دندان پزشکی می شود. 1. رژیم غذایی-معمولا خانم­های باردار به مصرف پاره­ای مواد خاص منجمله نوشابه­های شیرین یا شیرینی جات و سایر مواد قندی علاقه دارند. 2. در مراحل اولیه بارداری تهوع موجب اسیدی شدن محیط دهان و افزایش فعالیت تخریبی پلاک می­گردد. 3. عدم تعادل هورمونال نیز عامل دیگر شیوع پوسیدگی در زنان باردار است. 5. برداشتن کلسیم از استخوانها تا حدودی ایجاد پریودونتولیز (Periodontolysis) می نماید. ثابت شده که میزان ترشح هورمون پاراتیروئید در زن باردار بالاتر است . ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید. ضمنا اگر سوالی در ارتباط با موضوعات مطرح شده و یا هر موضوعی در این زمینه دارید، بدون خجالت از ما بپرسید. کارشناسان ما همیشه و 24 ساعت شبانه روز در دسترس و خدمت شما هستند. دکتر فرامرز مجتهدزاده، متخصص ارتودنسی در باره اینکه خانوادهها باید از ارتودنسی اطلاعاتی داشته باشند در ماهنامه اقتصاد خانواده مقاله ای نوشت که سایت ویستا این مقاله را منتشر کرد. مشکلات ارتودنسی چیست و چگونه به وجود میآیند؟ اگرچه همه تصور دارند ارتودنسی صرفاً منظم کردن دندانهای نامرتب است، شاید خوب باشد بدانید که مشکلات ارتودنسی تنها محدود به این نامرتبی ها نمیشود. بسیاری از مشکلاتی که در ارتودنسی دیده میشوند از روابط نادرست یا نامتناسب فکها با یکدیگر به وجود میآیند. هزینه ارتودنسی کاموفلاژ مثلاً فک بالا، کوچکتر از فک پایین و یا فک پایین، کوچکتر از فک بالا میباشد. به همین علت هم در بسیاری موارد، دندانها که به ناچار باید از فک نگهدارندهٔ خود پیروی کنند، تحت تأثیر این ناهماهنگی قرار میگیرند. در چنین مواردی هدف باید متمرکز بر اصلاح دلیل اصلی یعنی روابط فکی باشد، نه اصلاح دندانها به تنهائی. سن مناسب برای درمانهای ارتودنسی چه زمانی است؟ مشکلات ارتودنسی به دو دسته فکی و دندانی تقسیم میشوند و مشکلات فکی را هنگامی میتوان درمان نمود که بیمار در سنین رشد فکی و استخوانی باشد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.